یک جاده در شهر زرنج به نام "خبرنگاران" نام گذاری شد

یک جاده در شهر زرنج به نام "خبرنگاران" نام گذاری شد

۲۰ عقرب ۱۳۹۵

زرنج: اداره محلی نیمروز، جاده ای را در شهر زرنج مرکز این ولایت به خاطر یابود قربانیان جامعه رسانه ای و تلاش های حرفه ای خستگی ناپذیرخبرنگاران، جاده ای را به نام خبرنگاران نام گذاری کرد.

در مراسمی که امروز به این مناسبت با حضور والی و شماری از مسؤلان محلی و هیئتی  از خبرنگاران از جمله مسؤل مرکز خبرنگاران افغانستان در هرات، در شهر زرنج برگزار شد، به طور رسمی با نصب لوح، به نام خبرنگاران نام گذاری گردید.

این جاده به طول حدود یک کیلومتر و عرض ۱۸ متر در مسیر ساختمان ولایت به قوماندانی امنیه در ناحیه چهارم شهر زرنج قرار دارد.

محمد سمیع، والی نیمروز گفت:" اداره محلی نیمروز به آزادی بیان باورداشته و از آزادی رسانه ها حمایت می کند و به همین منظور این جاده را در مرکز شهر زرنج به نام خبرنگاران نام گذاری کرده است."

وی افزود که این اقدام به پیشنهاد شماری از خبرنگاران حوزه غرب و نمایندگان نهاد های حامی رسانه ها که به نیمروز سفر کرده اند در تفاهم اداره  اطلاعات وفرهنگ این ولایت صورت گرفته است.

عبدالقیوم پدرام قاضی زاده، نماینده مرکز خبرنگاران در هرات که هیئت خبرنگاران هرات را در این سفر همراهی می کند، از این اقدام اداره محلی ستایش کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که روند حمایت از آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه ها در نیمروز با گذشت زمان تقویت شود.

دراین مراسم، شماری از خبرنگاران محلی با انتقاد از نهادهای حامی رسانه ها در مرکز کشور، گفتند که این نهادها در سال های اخیر از خبرنگاران و کارمندان رسانه های نیمروز در زمینه ظرفیت سازی و رسیدگی به مشکلات و چالش های آنها به درستی عمل نکرده اند.

نیمروز در جنوب غرب کشور قرار دارد و با کشورهای ایران و پاکستان هم مرز است. در حال حاضر، افزون بر رادیو و تلویزیون ملی(دولتی) و یک نشریه دولتی، سه رادیو خصوصی در این ولایت فعالیت دارد.