تقدیر سفیر امریکا از کارکرد مرکز خبرنگاران افغانستان

تقدیر سفیر امریکا از کارکرد مرکز خبرنگاران افغانستان

شنبه 13 سنبله 1389

سفیر کبیر ایالات متحده امریکا ضمن ارزیابی یک دوره آموزش خبرنگاری ویژه زنان ولایات حوزه غرب، از کارکرد مرکز خبرنگاران افغانستان تقدیر کرد.

کارل ایکن بری، در راس یک هیئت از سفارت این کشور درکابل و نمایندگان  اداره انکشاف بین المللی این امریکا امروز شنبه برای بررسی چگونگی پیشبرد این دوره آموزشی خبرنگاری به هرات سفر کرده بود.

وی با ابراز خرسندی از علاقه مندی زنان به تقویت دانش مسلکی خبرنگاری خواستار سهم گیری بیشتر آنان در این زمینه شد.

برعلاوه آقای آیکن بری از ابتکار عمل مرکز خبرنگاران افغانستان برای راه اندازی سایت اختصاصی این مرکز که درآن موضوعات مرتبط با خبرنگاران و رسانه های افغانستان پوشش داده می شود، استقبال کرد و خواستار توسعه آن شد.

در این سفر یک تیم خبری از تلویزیون« سی ان ان»  نیز به منظور تهیه گزارش درمورد نقش و مشکلات فراروی زنان شاغل در رسانه ها و یا دست اندرکار فعالیت های مطبوعاتی، هیئت نام برده را همراهی می کردند.

این دوره آموزشی دو ماهه  20 اسد از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان و به کمک پروژه  ASGP/USAID آغاز گردید.

شرکت کنندگان این دوره آموزشی از میان زنان شاغل در بخش های مطبوعاتی و روابط عمومی ادارات دولتی و نهاد های غیردولتی در حوزه غرب و شماری از محصلان رشته خبرنگاری پوهنتون هرات انتخاب شده اند.تقویت آموخته ها و آموزش فنون جدید حرفه خبرنگاری از اهداف راه اندازی این برنامه می باشد.

به گفته عادله کبیری استاد پوهنتون هرات و از استادان این دوره آموزشی، این برنامه بیشتر برکار عملی خبرنگاری در مطبوعات و رادیو متمرکز خواهد بود.به گفته وی در حال حاضر به علت پایین بودن ظرفیت های کاری دربخش های مطبوعاتی ادرات دولتی و شماری از نهادهای غیر دولتی، فعالیت های کاری ادارات و نهاد ها به درستی بازتاب داده نمی شود.

خانم کبیری خاطر نشان کرد که با ختم این دوره آموزشی شرکت کنندگان ضمن درک اهمیت اطلاع رسانی از آموخته هایشان در بهبود فعالیت های مسلکی شان استفاده کنند.این دوره آموزشی با در نظرداشت شاغل بودن شرکت کنندگان بعد از ساعت رسمی اداری برگزار می شود.