مريم دراني به عنوان يكي از" ۱۰۰ فرد تاثير گذار جهان" در سال ۲۰۱۲ انتخاب شد

۳۰ حمل ۱۳۹۱

قندهار-- مريم دُرانى ،‌ مدير مسئول راديو ميرمن در قندهار از سوي نشريه تايم به عنوان يكي از "۱۰۰ فرد تاثير گذار جهان" در سال ۲۰۱۲  معرفي شد

نشريه تايم در مطلبي درباره خانم درانی نوشته است كه او به عنوان مالك و مسئول يك راديو محلي در قندهار كه بر مسائل زنان تمركز دارد و همچنان به عنوان عضو شورای ولايتي قندهار با " شجاعت فوق العاده" بخاطر( حقوق) زنان در اين حوزه كار می كند.

اين نشريه بين المللی گفته است:" او به طور اجتناب ناپذيری برای طالبان كه به نقش بسيار محدود زنان در جامعه باور دارند،  يك هدف است."

تايم افزوده است كه مريم دراني تا حال چندين دفعه از سوء‌قصد جان سالم بدر برده است.

مريم دُرانى ،‌۲۷ ساله، علاوه بر اداره راديو ميرمن و عضويت در شورای ولايتي قندهار،‌ مسئوليت اداره مؤسسه غير دولتي خديجه كبری را نيز برعهده دارد كه در زمينه حقوق زنان فعاليت مي كند.

در ماه حوت سال گذشته مريم دراني جايزه جهاني" زن شجاع" را بدست آورده بود.

اين جايزه همه ساله به ۱۰ زن از سراسر جهان داده می شود كه شجاعتي مثال زدنی از خود نشان داده اند و يا در زمينه حقوق زنان و بهبود موقعيت آنها در جوامع خود تلاش كرده اند.

فهرست ۱۰۰ فرد تاثير گذار تايم، براي اولین بار در سال ۱۹۹۹ با معرفي افراد تاثير گذار در قرن ۲۱ منتشر شد و به علت محبوبیتی که در پی داشت، در سال ۲۰۰۴ این مجله تصمیم گرفت آن را به صورت سالانه تهیه و منتشر کند.

این فهرست که از آن پس هر سال یک بار منتشر می‌شود نام ۱۰۰ فردی که در آن سال در دنیا بيشتر از همه تأثیرگذار بودند را معرفی می‌کند.

در سال ۲۰۱۱،‌ ماريا بشر،‌ سارنوال ولايت هرات و سعد محسنی، مؤسس،‌ مالك و رئيس گروه رسانه ای موبی، دو شهروند افغانستان بودند كه از سوی نشريه تايم در فهرست " ۱۰۰ فرد تاثير گذار جهان" قرار گرفتند.