مؤسس و صاحب امتیاز یک رادیو محلی در فاریاب بازداشت شده است

مؤسس و صاحب امتیاز یک رادیو محلی در فاریاب بازداشت شده است

۴ اسد ۱۴۰۲

میمنه- امین‌الله عالمی، مؤسس و صاحب امتیاز رادیو ممتاز در ولایت فاریاب از پنج روز پیش در بازداشت  بسر می‌برد.  منابع محلی در فاریاب می‌گویند که بازداشت عالمی به فعالیت او به عنوان صاحب امتیاز رادیو ممتاز ارتباطی ندارد.

یک منبع در فاریاب که خواست نامش فاش نشود به مرکز خبرنگاران افغانستان گفت که امین‌الله عالمی روز شنبه هفته جاری در شهر میمنه بازداشت شده است. این منبع به نقل از یک مسؤل محلی گفت که مؤسس و صاحب امتیاز رادیو ممتاز در ارتباط به یک «موضوع غیر رسانه‌ای و جنایی» بازداشت شده است. تا اکنون خانواده عالمی و یا اداره محلی «امارت اسلامی»‌ در فاریاب در این زمینه با رسانه‌ها صحبت نکرده‌اند.

رادیو ممتاز حدود ۱۰ سال قبل از سوی امین‌الله عالمی در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب تأسیس شد. این رسانه در دوره جمهوری بیشتر برنامه‌های سرگرمی و موسیقی نشر می‌کرد و در دو سال گذشته-بعد از روی کار آمدن دوباره امارت- ترانه‌های مذهبی و یا برخی برنامه‌های شبکه رادیویی سلام وطندار را نشر می‌کند.

در حال حاضر رادیوهای تمنا، صحت، ملی، افکار مردم و یسرا در فاریاب فعالیت دارد. پس از روی کار آمدن دوباره امارت، شماری از رسانه‌ها از جمله رادیو میمنه، رادیو ترکستان و رادیو سواش به دلیل مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های اعمال شده بر رسانه‌ها، از فعالیت بازمانده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان با ابراز نگرانی، موضوع بازداشت مؤسس و صاحب امتیاز رادیو ممتاز را پیگیری می‌کند و خواستار رسیدگی به آن برمبنای قانون می‌باشد. مرکز خبرنگاران افغانستان در عین حال از مسؤلان محلی می‌خواهد در صورتی که قضیه صاحب امتیاز رادیو ممتاز شخصی است، اطمینان بدهند که به روند کاری این رادیو آسیب نمی‌رسد.