جان باختن " عطاء الله رحیمی وسیع" خبرنگار "خبرگزاری فرهنگ" در حمله انتحاری کابل

جان باختن " عطاء الله رحیمی وسیع" خبرنگار "خبرگزاری فرهنگ" در حمله انتحاری کابل

۲۴ اسد ۱۳۹۷

کابل: مرکز خبرنگاران افغانستان، با ابراز تأثر عمیق نسبت به جان باختن" عطاء الله رحیمی وسیع" خبرنگار" خبرگزاری فرهنگ" در حمله انتحاری روز گذشته کابل، نبود این خبرنگار جوان را ضایعه ای بزرگ به جامعه رسانه ای کشور می داند.

فریبا مرتضوی، مدیر مسؤل خبرگزاری فرهنگ به مرکز خبرنگاران افغانستان گفت که آقای رحیمی وسیع همراه خواهرش در صنف آمادگی کانکور شرکت کرده بود که هر دو قربانی این حمله تروریستی شدند.

وی گفت که عطاء الله رحیمی ۱۸ سال داشت و از حدود پنج ماه به این سو به عنوان خبرنگار رسمی با خبرگزاری فرهنگ کار می کرد.

خبرگزاری فرهنگ در سال ۱۳۹۳ ایجاد شده است. این رسانه رویداد های فرهنگی و هنری را پوشش می دهد.

در حمله روز گذشته به مرکز آموزشی" موعود" که گروه تروریستی داعش مسؤلیت آن را به عهده گرفته است، حدود ۵۰ دانش آموز جان خود را از دست داده و ده ها تن دیگر زخمی شده اند.

احمد قریشی رئیس اجرایی مرکز خبرنگاران افغانستان در بیانیه‌ای گفت: « حمله به یک مرکز آموزشی غیرنظامی، چیزی جزء یک اقدام وحشیانه و جنایت جنگی نیست. ما این جنایت را به شدت محکوم می کرده و با خانواده های جان باختگان و زخمی ها به ویژه با خانواده همکار خود در خبرگزاری فرهنگ ابراز همدردی می کنیم .»

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که در هفته گذشته در جریان حمله طالبان به شهر غزنی، داوود، یکی از کارمندان تخنیکی اداره رادیو و تلویزیون ملی افغانستان در این شهر، جان باخت و افزون بر آن طالبان، به تاسیسات شماری زیادی از رسانه ها رسانده و یا اقلام آن را با خود برده اند.