برنامه آموزشی تدوین پالیسی امنیتی رسانه‌های خبری در بامیان به پایان رسید

 

ا جدی ۱۳۹۸

بامیان- برنامه آموزشی تدوین پالیسی امنیتی برای رسانه‌های خبری ولایت بامیان که به  منظور کمک به ارتقاء‌ امنیت رسانه‌های خبری وکارمندان آن‌ها روی دست گرفته شده بود، به پایان رسید.

احمد قریشی رئیس اجرایی مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید این برنامه آموزشی جزو یک برنامه جامع مرکز خبرنگاران افغانستان می‌باشد که بخاطر کمک به ارتقاء سطح امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها روی دست گرفته شده است.

به گفته وی، این برنامه قبل از این در کندز و مزارشریف برگزار شده است و قرار است در دو ماه آینده در شش شهر دیگر از جمله هرات، قندهار، خوست، جلال آباد و کابل نیز عملی شود.

قریشی افزود که برنامه مذکور در بخش‌های توزیع و تشریح کتاب آموزشی رهنمای تدوین پالیسی امنیتی رسانه‌های خبری، تبادل تجارب مدیران مسؤل رسانه‌ها با یک‌دیگر، جمع‌آوری نظرها و پیشنهادهای شرکت کنندگان، و دادخواهی برای تامین امنیت رسانه‌ها و پایان دادن به معافیت از مجازات جرایم علیه خبرنگاران، عملی شده است.

قریشی افزود که کتاب رهنمای تدوین پالیسی امنیتی رسانه‌های خبری در بخش‌های امنیت فیزیکی، آنلاین و دیجیتال و امنیت روانی تهیه شده است.

ظفر بامیانی، نماینده مرکز خبرنگاران افغانستان در ولایت بامیان گفت که در این دوره آموزشی سه روزه ۱۰ تن از مدیران مسؤل رسانه‌های خبری ولایت بامیان شرکت کردند.

به گفته وی، بخشی از این برنامه با حضور همه شرکت کنندگان و بخشی دیگر در دفاتر رسانه‌ها اجرا شده است.

بامیانی خاطر نشان کرد که مرکز خبرنگاران افغانستان در دو ماه آینده با مسؤلان رسانه‌ها در زمینه چگونگی ساخت پالیسی امنیتی همکاری خواهد کرد تا بتوانند بر پایه یک برنامه مدون نگرانی‌های امنیتی خود را در مشورت با کارمندان شان مطرح کرده و راه‌های رسیدگی به این نگرانی‌ها را در نظر بگیرند.