چهار خبرنگار به طور مشترک جایزه «خبرنگار سال افغانستان» در سال ۱۴۰۰ را دریافت کردند

چهار خبرنگار به طور مشترک جایزه «خبرنگار سال افغانستان» در سال ۱۴۰۰ را  دریافت کردند

 

۲۵ حوت ۱۴۰۰

کابل-- مرکز خبرنگاران افغانستان برندگان جایزه سالانه « خبرنگار  سال افغانستان» در سال ۱۴۰۰ را  اعلام کرد. بر مبنای اعلام این نهاد مستقل، امسال، صداقت غورزنگ، از طلوع نیوز، حسیب‌الله بهش، هشت صبح، قطب‌الدین کوهی، از پژواک و محمد عارف کریمی از خبرگزاری فرانسه که بیشترین امتیاز را در این برنامه رقابتی بدست آورده بودند، به طور مشترک جایزه خبرنگار سال کشور را بدست آوردند.

این جایزه امروز در مراسمی که به پیشواز روز ملی خبرنگار(۲۷ حوت) از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان و همکاری انجمن آزاد ژورنالیستان افغانستان در کابل برگزار شده بود، به برندگان اهدا شد.

احمد قریشی، رئیس اجرایی مرکز خبرنگاران افغانستان گفت که در این رقابت سالانه خبرنگاران بیش از ۴۰ رسانه ملی و محلی از ولایات مختلف کشور گزارش‌ها و یا کارکردهای خبرنگاری خود را نامزد کرده بودند.

به گفته قریشی، گزارش صداقت غورزنگ از طلوع نیوز در مورد خانواده‌ای در ولایت کنر که شش فرزندش را درجنگ میان طالبان و دولت سابق(جمهوری اسلامی) از دست داده است، گزارش تحقیقی حسیب‌الله بهش از روزنامه هشت‌صبح در مورد بحران مالی در بانک مرکزی و نقش اجمل احمدی سرپرست( سابق) این بانک در این بحران، گزارش قطب‌الدین کوهی از پژواک در مورد بازسازی و آغاز به کار دوباره شفاخانه محلی ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب به کمک یک شخص خیرخواه گمنام، گزارش محمد عارف کریمی از خبرگزاری فرانسه در مورد خشکسالی در ولایت بادغیس از  سوی هیئت داوران بیشترین امتیاز را در این رقابت ملی سالانه بدست آوردند و این خبرنگاران به طور مشترک به عنوان برندگان جایزه خبرنگار سال کشور برگزیده شدند.

صداقت غورزنگ، فرد اول( دست چپ)، در حال دریافت لوح خبرنگار سال افغانستان

 

قطب‌‌الدین کوهی، فرد دوم (دست چپ)، در حال دریافت لوح خبرنگار سال افغانستان

عارف کریمی

فیصل کریمی، مسؤل کمیته داوران نهمین دور رقابت خبرنگار سال افغانستان گفت که برنامه رقابتی خبرنگار سال افغانستان از سال ۱۳۹۲هجری خورشیدی هر سال به مناسبت روز ملی خبرنگار راه‌اندازی می‌شود. به گفته وی، هدف از برگزاری این رقابت و انتخاب خبرنگار سال کشور، شناسایی خبرنگاران برتر کشور و تشویق و حمایت از آنان است.

از آغاز برنامه رقابتی خبرنگار سال افغانستان در سال ۱۳۹۲، تا اکنون ۱۴ خبرنگار از رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه هشت صبح، طلوع‌نیوز، خبرگزاری فرانسه، پژواک، روزنامه اطلاعات روز، مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک، تلویزیون آریانانیوز و بی‌بی‌سی این جایزه را بدست آورده‌اند.