عکاس خبرگزاری تسنیم در کابل بازداشت شده است

عکاس خبرگزاری تسنیم در کابل بازداشت شده است

 ۳۱ اسد ۱۴۰۲

کابل- خبرگزاری تسنیم ایران اعلام کرده است که محمد حسین ولایتی عکاس این خبرگزاری که به افغانستان سفر کرده بود، در کابل بازداشت شده است. مرکز خبرنگاران افغانستان ضمن ابراز نگرانی در مورد بازداشت ولایتی، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این خبرنگار می باشد.

تسنیم امروز گزارش داد که محمد حسین ولایتی عکاس و تدوین گر این خبرگزاری روز شنبه هفته جاری(۲۸ اسد) هنگام بازگشت به ایران، در میدان هوایی کابل بازداشت شده است. در این گزارش آمده است که ولایتی در یک سفر کاری به افغانستان رفته بود و ۱۰ روز در کابل بوده است. 

تسنیم خاطر نشان کرده است که نیروهای امنیتی طالبان بدون هیچ توضیح مشخصی این عکاس خبری را بازداشت کرده است و پیگیری ها تااکنون در این زمینه نتیجه نداده است.همزمان، تسنیم گفته است که این موضوع از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران با وزارت خارجه این کشور مورد بحث قرار گرفته است و حسن کاظمی قمی سرپرست سفارت ایران در کابل که در این نشست حضور داشته است گفته است که بخاطر آزادی این عکاس ایرانی با جدیت تلاش خواهد کرد.

مرکز خبرنگاران افغانستان ضمن ابراز نگرانی از بازداشت محمد حسین ولایتی، از مسؤلان امارت اسلامی طالبان می خواهد ضمن آزادی فوری و بدون قید و شرط این عکاس خبری، به روند بازداشت و آزار و اذیت خبرنگاران در افغانستان پایان دهند.

در دو هفته گذشته دست کم ۱۱ خبرنگار در مناطق مختلف کشور بازداشت شده اند که از آن جمله نه تن همچنان در زندان بسر می برند. معلومات مرکز خبرنگاران افغانستان نشان می دهد که دست کم چهار خبرنگار  دیگر که در ماه های اخیر  بازداشت شده بودند نیز در زندان هستند که با این حساب مجموع خبرنگاران و کارمندان رسانه ای که در حال حاضر در کشور زندانی هستند به۱۳ تن  می رسد.