مرکز خبرنگاران: عبدالرحیم محمدی خبرنگار محلی در قندهار بدون قید و شرط  آزاد شود

مرکز خبرنگاران: عبدالرحیم محمدی خبرنگار محلی در قندهار بدون قید و شرط  آزاد شود

21 قوس 1402

قندهار- عبدالرحیم محمدی خبرنگار تلویزیون تمدن در ولایت قندهار از سوی استخبارات این ولایت بازداشت شده است. منابع می‌گویند که این خبرنگار محلی 9 روز پیش به اداره استخبارات احضار  و از آن زمان از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست. مرکز خبرنگاران افغانستان ضمن ابراز نگرانی از بازداشت محمدی، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این خبرنگار می‌باشد.

منابع در کابل و قندهار به مرکز خبرنگاران افغانستان گفتند که عبدالرحیم محمدی روز دوشنبه 13 قوس به اداره استخبارات قندهار احضار و بازداشت شد.

تا اکنون اداره محلی و یا ریاست استخبارات در مورد وضعیت این خبرنگار و دلیل بازداشت و تحقیق از این خبرنگار  ابراز نظر نکرده‌اند. در عین حال خانواده عبدالرحیم محمدی نیز حاضر به گفتگو در این مورد نشده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان با ابراز نگرانی  جدی از بازداشت عبدالرحیم محمدی و بی خبری از وضعیت و سرنوشت این خبرنگار بعد از گذشت 9 روز، از مسؤلان محلی در قندهار می‌خواهد این خبرنگار را هر چه زودتر و بدون قید و شرط آزاد کنند. مرکز خبرنگاران افغانستان در عین حال از اداره محلی می‌خواهد هر گونه شکایت از این خبرنگار را بر مبنای قانون رسانه‌های همگانی و از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی‌های رسانه‌ای پیگیری کنند.

این خبرنگار که باشنده قندهار است از سال 1398 به عنوان خبرنگار محلی تلویزیون تمدن در این ولایت کار می‌کند.

تلویزیون خصوصی تمدن در سال ۱۳۸۵ هجری خورشیدی از سوی آیت‌الله محمد آصف محسنی در کابل تاسیس شد. در ماه دلو سال گذشته شماری از کارمندان امنیتی طالبان با  هجوم به ساختمان تلویزیون تمدن، شماری از کارمندان را مورد توهین قرار داده و ضمن تهدید آنان، دو موتر سواری  این رسانه را با خود بردند. پیشتر از آن، در ماه حمل، اداره استخبارات به این رسانه که برنامه‌های دینی و  مذهبی، فیلم و سریال با محتوای اسلامی نشر می‌کرد دستور داد از نشر هرنوع فیلم و سریال خودداری کند.